Home > Economy news > Συναγερμός για την παγκόσμια οικονομία.

Συναγερμός για την παγκόσμια οικονομία.

February 7, 2012

 

Εδω στο μπλοκ έχουμε αναφέρει αρκετές φορές την μεγάλη σημασία του Baltic Dry Index (BDI). Ο Δείκτης καθεαυτός δεν είναι διαπραγματεύσιμος, έτσι κανείς δεν μπορεί να κάνει κέρδη από τον ίδιο δείκτη, κάτι που καθιστά την οποια χειραγώγηση αδύνατη. Αυτό με την σειρά του δεν αποτελεί καλό οιωνό για κανέναν από μας όταν ο Δείκτης BDI κάνει μια τεράστια πτώση.

Ο Baltic Dry Index αντικατοπτρίζει την δραστηριότητα 26 ναυτιλιακών γραμμών σε όλο τον κόσμο. Τα μεγάλα φορτηγά πλοία (άνω των 100.000 τόνων) αποτελούν μόνο το 10% του παγκόσμιου στόλου, αλλά κινούν το 62% των ξηρών χύδην εμπορευμάτων (σε μια δεδομένη στιγμή η Αυστραλία έχει 35/40, Κίνα 20, 40-50 τη Βραζιλία, Ν. Αφρική 1-7) . Τα  Panamax πλοία (60.000-80.000 τόνοι) αποτελούν το 19% του παγκόσμιου στόλου και μετακινούν το 20% των ξηρών χύδην εμπορευμάτων (σε μια δεδομένη στιγμή η Αυστραλία έχει 40-60, 20-35 Κίνα,Βραζιλία 3-12, Ν. Αφρική 0 – 1). Πολλές πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην παρακάτω σελίδα, DryShips, Daily market report .

‘Αρα ο Baltic Dry Index (BDI) είναι ένας δείκτης που μετρά το ποσό των βασικών προϊόντων και πρώτων υλών που μεταφέρεονται σε όλο τον κόσμο. Και για αυτο δεν μπορεί να χειραγωγηθεί ή να παραποιηθεί, γιατί ασχολείται με τα πραγματικά προϊόντα που είτε αποστέλλονται ενεργά, είτε βρίσκονται σε αποβάθρες για να αποσταλούν ως εμπορευματα. Έως τον Ιούνιο του 2008 ο BDI βρισκόταν σε μια σχετικά υγιή φάση με τον Δείκτη στις 11.600 μονάδες. Μέχρι σήμερα και ειδικά απο τις αρχές του 2012, ο BDI έχει πέσει κατακόρυφα στις 647 μονάδες. Αυτό είναι μια τεράστια  πτώση στην κίνηση εμπορευματων και πρώτων υλών που κινούνται σε όλο τον κόσμο. Κάποιες εταιρίες αρχίζουν να πληρώνουν πλέον απο την τσέπη τους για να κινούν τον στόλο τους, για περισσότερα διαβάστε το σχετικό ρεπορταζ στο Bloomberg: Glencore Gets Free Ship With a Fuel Discount as Charter Rates Go Negative.

Το chart απεικόνισης της κατάρρευσης του Baltic Dry Index.


Αυτό το γεγονός προμηνύει και προδικάζει μία πρωτοφανή οικονομική συρρίκνωση αλλά και καταστροφή με την οποία θα βρεθεί αντιμέτωπος όλος ο κόσμος, ιδίως όσον αφορά τα τρόφιμα και τις πρώτες ύλες.Η τεράστια και μαζικής μορφής πτώση στις παραγγελίες χύδην φορτίων δείχνει ότι η παγκόσμια οικονομία μπαίνει σε φάση Μεγάλης και επικίνδυνης Ύφεσης . Αυτό θα μεταφραστεί σε μαζική, άνευ προηγουμένου παγκόσμια ανεργία και, όπως έχουν τα πράγματα ενδεχομένως και σε μαζική έλλειψη ή μεγάλη υπερτίμηση των τροφίμων.Η πτώση δε του δείκτη HARPEX στα επίπεδα του 2008 δείχνει ότι η κρίση έχει μπεί σε εναν νεο κύκλο.

Η παγκόσμια κοινότητα απειλείται με μια πρωτοφανή οικονομική και κοινωνική κατάρρευση που έρχεται και θα είναι άνευ προηγουμένου στη σύγχρονη ιστορία. Άν οι μεγάλοι οικονομολόγοι με ειδικότητα στα Μακροοικονομικά αλλά και οι πολιτικοί δεν καταλήξουν σε ενα νεο οικονομικο μοντελο που θα μας βγάλει απο την κρίση, τοτε στα αμέσως επόμενα χρόνια θα βρεθούμε αντιμέτωποι με μια κρίση μεγαλύτερου μεγέθους από ό, τι οι λαοί υπέστησαν κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης την δεκαετία του 30.

 

 

%d bloggers like this: